| Zpráva – Středočeský kraj || 84 |4.5.6 Využití podpůrných opatření V dotazníkovém šetření ředitelé vybraných škol uváděli, jaká podpůrná opatření využívají pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Podíly škol uplatňující tato opatření ve Středočeském kraji a pro srovnání v celé republice zobrazuje následující tabulka. Z přehledu byly vyřazeny speciální školy a školy, jejichž ředitelé uvedli, že je žáci se speciálními vzdělávacími potřebami nenavštěvují.Využívaná podpůrná opatření pro děti se SVP (podíl ředitelů)opatřeníStředočeský krajcelá ČRZVGVSOVZVGVSOVporadenská pomoc90,780,0100,09293,995,1úprava organizace86,060,048,082,972,752,5úprava podmínek přijímání3,5100,076,05,990,982,1kompenzační pomůcky87,240,060,08645,544,4úprava očekávaných výstupů41,920,016,054,215,215,4individuální vzdělávací plán95,380,064,093,484,871,6asistent pedagoga81,440,012,082,145,529další pedagogický pracovník, tlumočník, přepisovatel4,70,00,04,301,2upravené prostory2,30,08,04,412,19,9Pozn.: Celé znění možností: poradenská pomoc školy a školského poradenského zařízení; úprava organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání a školských služeb, včetně zabezpečení výuky předmětů speciální pedagogické péče; úprava podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání; použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek, využívání podpůrných nebo náhradních komunikačních systémů; úprava očekávaných výstupů vzdělávání v mezích sta-novených rámcovými vzdělávacími programy; vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu; využití asistenta pedagoga; využití dalšího pedagogického pracovníka, tlumočníka znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící nebo možnosti působení osob poskytujících žákovi podporu; poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technicky upravených.Počet pozorování pro Středočeský kraj: ZV = 86, GV = 5, SOV = 25Zdroj: ČŠI, inspekční činnost