| Zpráva – Středočeský kraj || 67 |Učitelé aktivně spolupracují a poskytují si zpětnou vazbu (podíl škol)krajZVGVSOVrozhodně spíše spíše rozhodně rozhodně spíše spíše rozhodně rozhodně spíše spíše rozhodně anoanoneneanoanoneneanoanoneneJihočeský kraj52,542,45,10----41,7508,30Jihomoravský kraj58,738,13,2025750017,664,717,60Karlovarský kraj35,358,85,9033,366,7002525500Královéhradecký kraj64,935,100----22,244,433,30Liberecký kraj47,547,550----505000Moravskoslezský kraj7225,32,70----57,734,67,70Olomoucký kraj53,743,330----36,454,59,10Pardubický kraj425080----257500Plzeňský kraj38,761,300----36,463,600hlavní město Praha55405041,758,300207550Středočeský kraj45,552,52033,35016,7043,853,13,10Ústecký kraj70,527,32,30----257500Kraj Vysočina64,335,700----257500Zlínský kraj64,726,55,92,9----41,741,716,70celá ČR55,6413,20,138,255,95,9035,156,78,20Počet pozorování pro Středočeský kraj: ZV = 101, GV = 6, SOV = 32Zdroj: ČŠI, inspekční činnost4.3.4 Účelnost využití didaktické technikyHospitační činnost ČŠI se v oblasti prostorových a materiálních podmínek zaměřila mimo jiné také na zjišťování míry a účelnosti využívání didaktické techniky při výuce různých předmětů. Využívání didak-tické techniky bylo sledováno jak v případě učitelů, tak v případě žáků. Tabulky níže ukazují výsledky inspekční činnosti pro vybrané předměty (český jazyk, matematika a cizí jazyky) v základním, gymna-ziálním i středním odborném vzdělávání, a to vždy jakožto procentuální i četnostní vyjádření pro Stře-dočeský kraj i průměr za celou ČR. Podrobné tabulky pro ostatní předměty lze nalézt v souhrnné přílo-ze. Zajímavým zjištěním může být skutečnost, že ve všech níže uvedených předmětech byla didaktická technika využívána učitelem v mnohem větší míře než žáky, a to ve všech typech škol. Nejčastěji pak byla z uvedených tří předmětů využívána ve výuce cizích jazyků a z hlediska typu škol na gymnáziích. Přesto nebyla didaktická technika účelně využita v procentuálně vyšším podílu případů, než je celorepublikový průměr, a to ve všech typech škol (s výjimkou gymnázií u českého jazyka a středních odborných škol u cizího jazyka). Vysoký podíl učitelů v kraji rovněž uvedl, že využití didaktické techniky nebylo vzhle-dem k cíli výuky zapotřebí.