| Zpráva – Středočeský kraj || 64 |Model kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzá-jemnou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. Na úrovni základního vzdělávání je ve Středočeském kraji oproti celorepublikovému průměru procentuálně méně případů institucí ohodnoce-ných jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (2 % oproti 8,4 %). Naopak ani jedno gymnázium nebylo v tomto ohledu hodnoceno jako „výborné“ a současně byla situace jako „výborná“ hodnocena v mírně nižším podílu středních odborných škol, než je celorepublikový průměr. Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu (ZV)Středočeský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení216,718,28,414,717,7výborná18,2-6,117,514,78,3Počet pozorování pro Středočeský kraj: ZV = 99, GV = 6, SOV = 33 Zdroj: ČŠI, inspekční činnost Dalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Z hlediska tohoto kritéria bylo ve všech stupních vzdělávání ve Středočeském kraji procentuálně více škol, než je celorepublikový průměr, hodnocených jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“. V případě gymnázií se jedná téměř o dvojnásobný podíl (16,7 % oproti 8,8 %), v případě středních odborných škol se jedná dokonce o 30,3 % hodnocených institucí (oproti 19,3 %). Naopak méně základních škol v kraji bylo hodnocených jako „výborných“, mezi gymnázii a středními odbornými školami nebyl takto hodno-cen žádný subjekt.Kritérium 3.5 – Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvojiStředočeský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení11,116,730,39,18,819,3výborná3--6,22,95,7Počet pozorování pro Středočeský kraj: ZV = 99, GV = 6, SOV = 33 Zdroj: ČŠI, inspekční činnost