| Zpráva – Středočeský kraj || 24 |2.1.4 Grafy výsledků PIRLS, TIMSS a PISA v krajích vzhledem k SESNásledují grafy, které zobrazují očekávanou úroveň výsledku TIMSS či PIRLS vzhledem k SES kraje (modrá tečkovaná přímka) a reálně dosažený výsledek. Některé kraje dokážou lépe překonávat omezení daná SES (kraje nad přímkou), jiné naopak nevyužijí ani ten potenciál, který mají z hlediska domácích zdrojů pro učení dostupný (kraje pod přímkou). To se týká právě Středočeského kraje, který by na základě bohatství obyvatel a jejich socioekonomického statusu měl vykazovat daleko lepší výsledky� Vůči SES jsou celkové výsledky pod očekáváním, a to napříč testováním�Průměrný výsledek (matematická gramotnost) a průměrný index domácích zdrojů pro učení v krajích – TIMSS 2015Hlavní m sto PrahaěStředočeský krajJiho ský krajčePlzeňský krajKarlovarský krajÚstecký krajLiberecký krajKrálovéhradecký krajPardubi ký krajcKraj VysočinaJihomoravský krajOlomou ký krajcZlínský krajMoravskosl ský krajezy = 30,034x + 212,91R² = 0,75384905005105205305405505609,81010,210,410,610,81111,211,4Průměrný výsledekInd x dom í h zdroj pro u ní (TIMSS 2015)eác cůčeZdroj: ČŠI, mezinárodní šetřeníPrůměrný výsledek (národní testování matematiky 5. tříd) a průměrný index domácích zdrojů pro učení v krajích – TIMSS 2015Hlavní m sto PrahaěStředočeský krajJiho ský krajčePlzeňský krajKarlovarský krajÚstecký krajLiberecký krajKrálovéhradecký krajPardubi ký krajcKraj VysočinaJihomoravský krajOlomou ký krajcZlínský krajMoravskosl ský krajezy = 0,4931x - 5,175R² = 0,5205-0,6-0,4-0,200,20,40,69,81010,210,410,610,81111,211,4Průměrný výsledek –testování matematiky 5. třídInd x dom í h zdroj pro u ní (TIMSS 2015)eác cůčeZdroj: ČŠI, mezinárodní šetření