| Zpráva – Středočeský kraj || 18 |1.3 Výsledky vzdělávání ve SŠ 1.3.1 Výsledky maturitních zkoušekCo se týče výsledků žáků středních škol, je možné zaměřit se na výsledky maturitních zkoušek. Násle-dující graf porovnává hrubou neúspěšnost žáků u maturit v roce 2018. Hrubá neúspěšnost je ukazatel vypovídající o tom, jaký podíl žáků z celkem přihlášených u zkoušky neuspěl anebo zkoušku vůbec neko-nal. Uvedený graf konkrétně ukazuje jak celkovou hrubou neúspěšnost žáků v krajském srovnání, tak hrubou neúspěšnost žáků v členění podle zřizovatelů škol. Průměr za kraj je značen ve sloupci. Průměry dle zřizovatelů škol znázorňují jednotlivé body. Středočeský kraj je v tomto případě po krajích Ústeckém a Karlovarském krajem s třetí nejvyšší hrubou neúspěšností žáků u maturitní zkoušky.Hrubá neúspěšnost žáků u maturitní zkoušky 2018 (po podzimním zkušebním období; v %)05101520253035celkemve ejnéřsoukromécírkevní1.3.2 Podíly žáků s výbornými výsledky v národním testování gramotnostíVýsledky žáků středních škol v národním testování byly sledovány třemi typy testovaných gramotnos-tí, pro které bylo vytvořeno krajské srovnání. Jednalo se o výsledky testů z mediální gramotnosti (2017) pro 2. ročník SŠ, sociální gramotnosti (2017) pro 2. ročník SŠ a informační gramotnosti (2018) pro 3. ročník SŠ. Graf zobrazuje podíly žáků, kteří dosáhli výborného výsledku (nad 80 %).Z grafu je patrné, že se ve Středočeském kraji nachází největší podíl žáků (19 %), kteří dosáhli výbor-ného výsledku v testu informační gramotnosti. Také v testu sociální gramotnosti bylo procentuální zastoupení žáků, kteří dosáhli výborného výsledku, nadprůměrné. Prakticky nulové bylo zastoupení žáků s výbornými výsledky v testu mediální gramotnosti. Tento výsledek byl však podobný i v ostatních krajích.