| Datová příloha || 24 |1.2.4 Podíly žáků s výbornými výsledky Také v tomto případě je vhodné zaměřit se na určité gramotnostní kategorie. Žáci byli rozděleni do tří skupin podle toho, jestli jejich úspěšnost v testu náležela do intervalu do 20 % (slabý výsledek), 20–80 %, či nad 80 % (výborný výsledek). Podíly žáků 9. ročníku s výborným výsledkem v matematice, českém i anglickém jazyce v krajích zobrazuje následující graf. Zjištění dále rozšiřuje tabulka zobrazující podíly žáků jak s výborným, tak se slabým výsledkem.Podíly žáků s výborným výsledkem – Výběrové zjišťování výsledků žáků 9. ročníku39,336,542,839,938,140,440,740,143,135,038,843,345,565,313,214,319,822,924,82120,722,424,822,424,32627,432,644,47,17,17,37,88,38,58,99,61010,81117,201020304050607080Karlovarský krajÚstecký krajLiberecký krajKrálovéhradecký krajPlze ský krajňSt edo ský krajřčeMoravskoslezský krajJiho eský krajčOlomoucký krajPardubický krajKraj Vyso inačZlínský krajJihomoravský krajHlavní m sto PrahaěMČJAJ