| Zpráva – Plzeňský kraj || 64 |4.3.4 Účelnost využití didaktické technikyHospitační činnost ČŠI se v oblasti prostorových a materiálních podmínek zaměřila mimo jiné také na zjišťování míry a účelnosti využívání didaktické techniky při výuce různých předmětů. Využívání didak-tické techniky bylo sledováno jak v případě učitelů, tak v případě žáků. Tabulky níže ukazují výsledky inspekční činnosti pro vybrané předměty (český jazyk, matematika a cizí jazyky) v základním, gym-naziálním i středním odborném vzdělávání, a to vždy jakožto procentuální i četnostní vyjádření pro Plzeňský kraj i průměr za celou ČR. Podrobné tabulky pro ostatní předměty lze nalézt v souhrnné pří-loze. Zajímavým zjištěním může být skutečnost, že ve všech níže uvedených předmětech byla didaktická technika využívána učitelem v mnohem větší míře než žáky, a to ve všech typech škol. Nejčastěji pak byla z uvedených tří předmětů využívána ve výuce cizích jazyků. Tato zjištění jsou napříč kraji podobná. Oproti ostatním krajům však procentuálně méně učitelů uvádělo, že didaktická technika nebyla k dispo-zici. Přesto vysoký podíl učitelů ve všech uvedených předmětech na základních i středních odborných školách uvedl, že využití didaktické techniky nebylo vzhledem k cíli výuky zapotřebí.Účelnost využití didaktické techniky v českém jazyce ČESKÝ JAZYKúčelné využití didaktické techniky učitelemúčelné využití didaktické techniky některými žákyúčelné využití didaktické techniky všemi žákydidaktická technika nebyla účelně využitadidaktická technika nebyla k dispozicididaktická technika byla k dispozici, ale její využití nebylo vzhledem k cíli zapotřebíN%N%N%N%N%N%Plzeňský krajZV3327,597,543,375,81310,86150,8GV------------SOV2447,123,90012713,71937,3celkem v ČRZV96232,430610,323782939,951517,399333,4GV7050,4128,621,42115,142,93827,3SOV25941,4243,8213,494157311,717728,3Zdroj: ČŠI, inspekční činnostÚčelnost využití didaktické techniky v matematice MATEMATIKAúčelné využití didaktické techniky učitelemúčelné využití didaktické techniky některými žákyúčelné využití didaktické techniky všemi žákydidaktická technika nebyla účelně využitadidaktická technika nebyla k dispozicididaktická technika byla k dispozici, ale její využití nebylo vzhledem k cíli zapotřebíN%N%N%N%N%N%Plzeňský krajZV3128,71513,943,765,62119,44440,7GV------------SOV1438,925,6000012,82158,3celkem v ČRZV79729,236813,51766,435713,153819,783630,6GV4333,153,832,32015,453,86146,9SOV14425,5122,1122,18114,47413,125445Zdroj: ČŠI, inspekční činnost