| Zpráva – Plzeňský kraj || 61 |Model kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzájemnou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. Na úrovni základního vzdělávání je v Plzeňském kraji oproti celorepublikovému průměru procentuálně méně případů institucí ohodno-cených jako „výborných“ (6,5 % oproti 17,5 %), ale současně i jako „nevyhovujících a vyžadujících zlep-šení“ (6,5 % oproti 8,4 %). Na úrovni středního odborného vzdělávání nebyla žádná ze škol hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ a podíl škol hodnocených jako „výborné“ se výrazně neodlišuje od celorepublikového průměru.Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu (ZV)Plzeňský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení6,5-8,417,7výborná6,59,117,58,3Počet pozorování pro Plzeňský kraj: ZV = 31, SOV = 11Zdroj: ČŠI, inspekční činnost Dalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Z hlediska tohoto kritéria byla v Plzeňském kraji hodnocena situace jako „výborná“ u menšího podílu základních škol, než je celorepublikový průměr (3,2 % oproti 6,2 %), a současně byla u většího podílu hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (16,1 % oproti 9,1 %). V případě středních odbor-ných škol bylo výrazně více institucí hodnocených jako „výborných“ (18,2 % oproti celorepublikovým 5,7 %). Kritérium 3.5 – Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvojiPlzeňský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení16,1-9,119,3výborná3,218,26,25,7Počet pozorování pro Plzeňský kraj: ZV = 31, SOV = 11Zdroj: ČŠI, inspekční činnost