| Zpráva – Pardubický kraj || 69 |4.4 Bezpečné a spolupracující prostředí4.4.1 Příležitosti pro vzájemnou spolupráci rodičů a učitelůV dotazníkovém šetření ředitelé sledovaných škol uváděli, zda je v průběhu roku dostatek příležitostí pro spolupráci učitelů a rodičů žáků. Z ředitelů základních škol v Pardubickém kraji zvolilo možnost „rozhodně ano“ 46 %. Spolu s možností „spíše ano“ se dohromady jednalo o 88 % ředitelů. V rámci středních odborných škol vyjádřilo rozhodný či mírný souhlas 91,6 % ředitelů. V celé republice pak s tvrzením „rozhodně ano“ či „spíše ano“ souhlasilo 93,4 % ředitelů základních škol a 93,1 % ředitelů středních odborných škol.Dostatek příležitostí pro vzájemnou spolupráci učitelů a zákonných zástupců v průběhu roku (podíl ředitelů)49,045,533,346,044,147,958,342,06,96,1 0,48,312,00 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %SOVZVSOVZVCelá ČRPardubický krajrozhodn anoěspíše anospíše nerozhodn neěPočet pozorování pro Pardubický kraj: ZV = 50, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnostNa to, zda je v průběhu roku dostatek příležitostí pro vzájemnou spolupráci učitelů a zákonných zástupců, odpovídali také sami učitelé. Jejich odpovědi zobrazuje následující graf. Nejnižší podíl souhla-sících učitelů (86,1 %) je v Pardubickém kraji znatelný v rámci středních odborných škol. To ovšem platí také tehdy, zaměříme-li se na celorepublikový průměr. Ze všech dotázaných učitelů středních odborných škol s tvrzením „rozhodně ano“ či „spíše ano“ souhlasilo 87,7 %.Pedagogické vedení školyProfesní rozvojředitelů a učitelůBezpečnéa spolupracujícíprostředíDůraz navzdělávacívýsledkya podpora žákůKvalitaa pracovnípodmínky učitelů