| Zpráva – Pardubický kraj || 64 |Model kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzájemnou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. Na úrovni základního vzdělávání je v Pardubickém kraji oproti celorepublikovému průměru procentuálně méně případů institucí ohodno-cených jako „výborných“ (12,2 % oproti 17,5 %) a naopak mírně vyšší podíl institucí hodnocených jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (10,2 % oproti 8,4 %). Kritická se může jevit situace u středních odborných škol, kde byla situace v tomto ohledu hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ u 61,5% podílu inspektovaných škol (oproti celorepublikovému průměru 17,7 % v této kategorii).Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu (ZV)Pardubický kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení10,261,58,417,7výborná12,2-17,58,3Počet pozorování pro Pardubický kraj: ZV = 49, SOV = 13Zdroj: ČŠI, inspekční činnost Dalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Z hle-diska tohoto kritéria se Pardubický kraj výrazně neodchyluje od celorepublikového průměru. V menším podílu základních škol (4,1 %) byla situace hodnocena jako „výborná“ (oproti 6,2 % celorepublikově) a naopak u vyššího podílu (12,2 %) byla hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (oproti 9,1 %). V případě středních odborných škol byla situace v tomto ohledu hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ u nižšího podílu škol, než je celorepublikový průměr (15,4 % oproti 19,3 %), ale u žádné instituce nebyla hodnocena jako „výborná“.Kritérium 3.5 – Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvojiPardubický kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení12,215,49,119,3výborná4,1-6,25,7Počet pozorování pro Pardubický kraj: ZV = 49, SOV = 13Zdroj: ČŠI, inspekční činnost 4.3.2 Poskytování zpětné vazby učitelůmV dotazníkovém šetření učitelé vybraných škol uváděli, kdo a jak často jim poskytuje zpětnou vazbu. Četnost poskytování zpětné vazby od daných aktérů či skupin určovali na čtyřbodové škále: vícekrát za rok, jednou ročně, méně než jednou za rok nikdya. Podíly učitelů základních škol, gymnázií a středních odborných škol, kteří u jednotlivých aktérů uvedli, že jim zpětnou vazbu neposkytují nikdy, a to jak v Pardubickém kraji, tak pro srovnání v celé republice, zobrazuje následující graf.