| Zpráva – Královéhradecký kraj || 74 |Do jaké míry ohrožuje absence žáků výuku?krajvůbec nevelmi málodo určité míryznačněJihočeský kraj2,4936,2052,398,92Jihomoravský kraj0,0045,0641,0813,86Karlovarský kraj0,0028,6871,320,00Královéhradecký kraj6,2543,9731,2718,51Liberecký kraj5,6534,2246,5813,54Moravskoslezský kraj3,2134,2157,025,57Olomoucký kraj0,0043,8452,054,12Pardubický kraj8,5239,3639,1912,92Plzeňský kraj0,0060,1035,634,27hlavní město Praha0,0038,2159,871,92Středočeský kraj5,1134,2946,0314,57Ústecký kraj0,008,8470,9820,18Kraj Vysočina0,0036,7754,099,14Zlínský kraj20,4746,7032,830,00celkem ČR3,1537,6449,869,35Zdroj: ČŠI, mezinárodní šetření4.4.3 Domácí příprava a spolupráce se zákonnými zástupciKritérium 1.4 – Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy (ZV)Královéhradecký kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení0,00,06,66,8výborná11,112,513,37,8Počet pozorování pro Královéhradecký kraj: ZV = 36, SOV = 8Zdroj: ČŠI, inspekční činnostNásledující graf vychází z dotazníkových položek, které byly předloženy k zodpovězení učitelům základních i středních škol. Položená otázka zjišťovala, zda učitelé považují komunikaci s některými zákonnými zástupci žáků za problematickou. Procentuální podíly souhlasných odpovědí učitelů na tuto otázku byly vizualizovány v následujícím sloupcovém grafu. Z něj je zřejmé, že v porovnání s ostatní-mi kraji byl v Královéhradeckém kraji podíl učitelů, kteří považují komunikaci s některými zákonnými zástupci za problematickou, spíše vyšší. To přitom platí jak při pohledu na hodnotu u základních, tak středních škol.