| Zpráva – Královéhradecký kraj || 65 |Model kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzájemnou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. V Královéhradeckém kraji bylo v tomto ohledu oproti celorepublikovému průměru procentuálně více případů institucí ohodnocených jako „výborných“, a to jak v případě základních, tak i středních odborných škol (u základních škol dokon-ce v 33,3 % případů oproti celorepublikovým 17,5 %). Žádná základní škola pak nebyla hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“, u středních odborných škol se naopak jedná o 37,5 % inspektova-ných institucí.Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu (ZV)Královéhradecký kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení-37,58,417,7výborná33,312,517,58,3Počet pozorování pro Královéhradecký kraj: ZV = 36, SOV = 8Zdroj: ČŠI, inspekční činnost Dalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. U základních škol bylo z hlediska tohoto kritéria v Královéhradeckém kraji procentuálně více přípa-dů hodnocených jako „výborných“ (11,1 % oproti celorepublikovým 6,2 %) a naopak mírně méně jako „nevyhovujících a vyžadujících zlepšení“ (8,3 % oproti celorepublikovým 9,1 %). U středních škol byla situace u většího podílu institucí hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (25 % oproti celo-republikovým 19,3 %) a žádná nebyla v tomto ohledu hodnocena jako „výborná“. Kritérium 3.5 – Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvojiKrálovéhradecký kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení8,3259,119,3výborná11,1-6,25,7Počet pozorování pro Královéhradecký kraj: ZV = 36, SOV = 8Zdroj: ČŠI, inspekční činnost