| Zpráva – Královéhradecký kraj || 19 |1.3.2 Podíly žáků s výbornými výsledky v národním testování gramotnostíVýsledky žáků středních škol v národním testování byly sledovány třemi typy testovaných gramotnos-tí, pro které bylo vytvořeno krajské srovnání. Jednalo se o výsledky testů z mediální gramotnosti (2017) pro 2. ročník SŠ, sociální gramotnosti (2017) pro 2. ročník SŠ a informační gramotnosti (2018) pro 3. ročník SŠ. Graf zobrazuje podíly žáků, kteří dosáhli výborného výsledku (nad 80 %).V testu informační gramotnosti dosáhlo výborného výsledku 12,8 % žáků. V mezikrajském porovnání se jednalo o podprůměrné zastoupení. V testu sociální gramotnosti však výborného výsledku dosáhlo 17,2 % žáků, jedná se tak o vůbec nejsilnější zastoupení takových žáků v rámci kraje. Nízký podíl žáků s výbornými výsledky v testu mediální gramotnosti je typický napříč kraji. V rámci Královéhradeckého kraje se nacházelo těchto žáků pouze 0,4 %.Podíly žáků s výborným výsledkem – Výběrové zjišťování výsledků žáků SŠ3,866,3017,196,677,085,573,264,4211,016,462,503,5814,4411,050,660,160,440,000,370,000,260,501,440,400,000,000,250,4310,3912,1712,8212,9713,5813,7714,0214,3114,9415,6616,7918,2718,4218,980,005,0010,0015,0020,0025,00ZlínskýÚsteckýKrálovéhradeckýKarlovarskýLibereckýJiho eskýčPardubickýVyso inačPrahaMoravskoslezskýPlze skýňOlomouckýJihomoravskýSt edo skýřčeInforma ní gramotnostčMediální gramotnostSociální gramotnostZdroj: ČŠI, národní šetření