| Datová příloha || 77 |4.3 Profesní rozvoj ředitelů a učitelů4.3.1 Další vzdělávání ředitelů a učitelůV rámci dotazníkového šetření mezi řediteli v jednotlivých krajích bylo zjišťováno, zda se vedení školy účastní nějaké formy dalšího vzdělávání jako výrazu zkvalitňování práce vedení škol a nabývání nových znalostí a dovedností. Tabulky níže ukazují četnosti i podíly ředitelů nebo jejich zástupců na dalším vzdělávání ve všech krajích, a to pro základní a střední školy.Účastnilo se vedení školy (ředitel školy, zástupce) v posledních dvou letech nějaké formy dalšího vzdělávání? (ZŠ)kraj ano, studia ke splnění kvalifikačních předpokladůano, studia ke splnění dalších kvalifikačních předpokladůano, studia k prohlubování odborné kvalifikace (kurzy a semináře DVPP)ne, žádného DVPP se vedení školy nezúčastniloN%N%N%N%Jihočeský kraj1524,61219,75691,834,9Jihomoravský kraj913,61319,76192,423Karlovarský kraj423,5423,51694,100Královéhradecký kraj8206154010000Liberecký kraj37,51025369012,5Moravskoslezský kraj911,31215769533,8Olomoucký kraj811,379,96794,422,8Pardubický kraj2424499812Plzeňský kraj39,4412,52990,613,1hlavní město Praha1023,3818,63581,449,3Středočeský kraj1514,61312,69289,365,8Ústecký kraj816,7510,44695,812,1Kraj Vysočina710,6812,16090,934,5Zlínský kraj38,825,93397,100celkem v ČR10413,810614,169692,7273,6Zdroj: ČŠIPedagogické vedení školyProfesní rozvojředitelů a učitelůBezpečnéa spolupracujícíprostředíDůraz navzdělávacívýsledkya podpora žákůKvalitaa pracovnípodmínky učitelů