| Zpráva – Karlovarský kraj || 59 |Oblasti vzdělávání ředitelů základních škol v % (základní školy)krajvedení pedagogického procesu (pedagogické vedení školy)organizační řízení školyekonomická a finanční oblastlegislativní oblast (právní předpisy)manažerské dovednostivýuka (vědomosti a znalosti o vyučovaných předmětech, metody a formy výuky a vedení třídy)vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (metody, formy, podpora)společné vzdělávání (právní aspekty, úprava ŠVP apod.)prevence a projevy rizikového chování dětí a žákůbezpečnost a ochrana zdravídovednosti v oblasti ICTdovednosti v oblasti cizích jazykůvýuka v multikulturním nebo vícejazyčném prostředízájmové a neformální vzděláváníjinéJihočeský kraj4644508235466356285015113,77,411Jihomoravský kraj4865358350504650284622173,7119,3Karlovarský kraj4767278733278060332720136,76,76,7Královéhradecký kraj54562674334144393944232305,15,1Liberecký kraj5955459045454555314821216,93,414Moravskoslezský kraj6170469241436243373832225,48,114Olomoucký kraj4144288447526455194220223,1209,4Pardubický kraj4450307237595944303528240136,5Plzeňský kraj4354467121505750363629147,103,6hlavní město Praha385947945647595650592927271818Středočeský kraj5259388034555248315119261,279,3Ústecký kraj5351478038426067293613202,24,48,9Kraj Vysočina4049406940405353204431291,81616Zlínský kraj6555428458425848324813230139,7celkem v ČR4956398241475751314423214,11010Pozn.: Procenta udávají, kolik ředitelů danou odpověď zmínilo. Součty v kategoriích tak nedávají 100 %. Zdroj: ČŠI, inspekční činnostModel kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzájemnou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. Oproti celorepublikovému průměru byla v Karlovarském kraji v tomto ohledu situace hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ u procentuálně vyššího podílu základních a středních odborných škol. Naopak v menší míře pak byla situace u základních škol hodnocena jako výborná, v případě gymnázií a středních odborných škol do této kategorie nespadají žádné případy posuzovaných škol.Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu (ZV)Karlovarský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení29,4-508,414,717,7výborná5,9--17,514,78,3Počet pozorování pro Karlovarský kraj: ZV = 17, GV = 3, SOV = 4Zdroj: ČŠI, inspekční činnost Dalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Oproti průměru za celou ČR nebyla v žádné instituci situace v tomto kritériu hodnocena jako „výborná“, naopak procentuálně vyšší podíl škol spadá v Karlovarském kraji v tomto ohledu do kategorie „nevyho-vující a vyžadující zlepšení“.