| Zpráva – Karlovarský kraj || 45 |Česká školní inspekce provádí hodnocení škol na základě stanovených kritérií vycházejících z modelu tzv. kvalitní školy. Kvalitu řízení školy sledují kritéria oblastí 1 a 2. V rámci oblasti 1 (Koncepce a rámec školy) je důraz kladen na pravidla a mechanismy, které vedení školy využívá pro její řízení, efektivní organizaci a rozvoj a k zajištění bezpečného a vstřícného prostředí pro vzdělávání žáků. Ve školním roce 2017/2018 bylo hodnoceno celkem 707 základních škol, 34 gymnázií a 192 středních odborných škol. Z toho 17 základních škol, 3 gymnázia a 4 střední odborné školy jsou v Karlovarském kraji. Jejich hodnocení podle kritérií v oblasti 1 jak v rámci Karlovarského kraje, tak pro srovnání v celé republice, zobrazuje následující tabulka.Oblast 1 a podíly škol s hodnocením vyžadujícím zlepšení vs. školy výbornéKarlovarský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOV1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňujínevyhovující a vyžadující zlepšení17,7-7510,55,916,7výborná5,9--16,114,715,11.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodičenevyhovující a vyžadující zlepšení23,566,77513,117,626,5výborná---2,82,95,21.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů a vyžadující zlepšení(vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školynevyhovující 29,433,3758,820,617,2výborná---12,620,63,11.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich a vyžadující zlepšenírodiče i pedagogynevyhovující 5,9-506,65,96,8výborná---13,35,97,81.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnerynevyhovující a vyžadující zlepšení5,9--1,42,91výborná5,966,7-28,752,945,3Počet pozorování pro Karlovarský kraj: ZV = 17, GV = 3, SOV = 4Zdroj: ČŠI, inspekční činnostKritéria v oblasti 2 (Pedagogické vedení školy) se soustředí na aktivitu vedení školy při řízení pedago-gických procesů. Níže uvedené kritérium 2.5 se zaměřuje na zjišťování, zda „vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj“. V případě Karlovarského kraje je z hlediska tohoto kritéria situace nevyhovující nebo vyžadující zlepšení v případě 17,6 % sledovaných základních škol a 33,3 % středních škol. V žádné hodnocené škole v Karlovarském kraji pak nebyla situace v tomto ohledu hodnocena jako výborná�Kritérium 2.5 a podíl škol s hodnocením vyžadujícím zlepšeníKarlovarský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení17,633,3-5,62,93,6výborná---9,111,86,8Počet pozorování pro Karlovarský kraj: ZV = 17, GV = 3, SOV = 4Zdroj: ČŠI, inspekční činnost