| Zpráva – Karlovarský kraj || 42 |4 FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYPedagogické vedení školyProfesní rozvojředitelů a učitelůBezpečnéa spolupracujícíprostředíDůraz navzdělávacívýsledkya podpora žákůKvalitaa pracovnípodmínky učitelůVýsledky žáků v Karlovarském kraji zhruba z poloviny ovlivňuje socioekonomický status žáka. Jedná se o strukturální faktor, který nelze přímo krajskou politikou ovlivnit. Při tvorbě vzdělávací politiky na úrovni kraje je nutné tyto nepříznivé strukturální podmínky přímo zohlednit. Je nutné podpořit osobní a profesní rozvoj učitelů a ředitelů, kteří budou dobře připraveni na negativní faktory charakteristické pro Karlovarský kraj. Nabízí se přizpůsobení metody výuky pro třídy složené z žáků s nízkým socioeko-nomickým statusem. Dále je důležitá podpora profesí, jako jsou školní psychologové a asistenti pedago-ga, kteří jsou velice potřební v kraji, kde je vysoký podíl ohrožené společenské třídy čelící exekucím a ve které je vysoká míra rozvodovosti. Proto je důležité se věnovat i práci s rodiči a podporovat předškolní vzdělávání.