| Zpráva – Karlovarský kraj || 19 |Podíly žáků s výborným výsledkem – Výběrové zjišťování výsledků žáků SŠ3,866,3017,196,677,085,573,264,4211,016,462,503,5814,4411,050,660,160,440,000,370,000,260,501,440,400,000,000,250,4310,3912,1712,8212,9713,5813,7714,0214,3114,9415,6616,7918,2718,4218,980,005,0010,0015,0020,0025,00ZlínskýÚsteckýKrálovéhradeckýKarlovarskýLibereckýJiho eskýčPardubickýVyso inačPrahaMoravskoslezskýPlze skýňOlomouckýJihomoravskýSt edo skýřčeInforma ní gramotnostčMediální gramotnostSociální gramotnostZdroj: ČŠI, národní šetření1.3.3 Počty přijatých do SŠ vs. počty absolventů v časové řadě Počty absolventů a nově přijatých žáků SŠ zhruba odpovídají demografickému vývoji v ČR. V čase pozorujeme postupný pokles jak absolventů, tak počet přijatých žáků do 1. ročníku SŠ. Rozdíl mezi počtem absolventů a počtem nastupujících žáků však nelze spojovat s nedokončením studia, jelikož je dán rozdílným počtem nastupujících žáků v odpovídajícím roce nástupu do 1. ročníku absolventských ročníků v daném školním roce. V následujících letech se očekává postupný nárůst počtu nastupu-jících žáků do prvních ročníků SŠ (zhruba do roku 2025), kdy se bude jednat o generaci potomků silnějších populačních ročníků narozených kolem roku 2010. Ve srovnání s jinými kraji ale v Karlovar-ském kraji nedochází k tak výraznému nárůstu z důvodu stěhování obyvatelstva do ekonomicky silných regionů a center země. Přesto však i relativně nižší nárůst počtu žáků SŠ v kombinaci s nedostatkem učitelů může mít negativní vliv na budoucí výsledky žáků v Karlovarském kraji� Nárůst počtu žáků se navíc dle statistik protne s vyšším podílem odchodu učitelů do důchodu.