| Datová příloha || 40 |Mapa kvality životaZdroj: Český rozhlas, dostupné zde: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/mapa-kvality-zivota-median-prokop-kscm-spd_1811220600_jab2.1.3 Velikost rozdílů ve výsledcích žáků mezi školami v krajíchV edukačních vědách se pro určení toho, kolik procent rozdílů ve výsledcích žáků lze přičíst indivi-duálním charakteristikám samotného žáka a kolik procent kontextuálním faktorům (např. vliv školy), používá tzv. vnitroskupinový koeficient korelace (ICC; intraclass correlation coefficient). Říká nám, kolik procent rozdílů v individuálních výsledcích žáků je dáno rozdíly mezi druhou (kontextuální) úrovní, kterou je zpravidla třída nebo škola. Pro účely analýzy zobrazujeme výsledné hodnoty ICC po krajích na úrovni škol. Hodnota tak udá-vá, kolik procent rozdílů ve výsledku žáků je přičitatelných právě rozdílům mezi školami� Ideálně by měly být hodnoty ICC nízké� Nízké ICC poukazuje na to, že mezi školami v daném kraji nejsou výrazné rozdíly� Například hodnota ICC pro Finsko je jedna z nejnižších na světě, což značí nízkou míru nerovnosti v dosahovaných testových výsledcích mezi školami.