| Zpráva – Jihomoravský kraj || 71 |Spolupráce a zpětná vazba mezi učiteli byla hodnocena rovněž Českou školní inspekcí. Následující tabulka zobrazuje hodnocení škol s ohledem na aktivní spolupráci učitelů v nich.Učitelé aktivně spolupracují a poskytují si zpětnou vazbu (podíl škol)krajZVGVSOVrozhodně spíše spíše rozhodně rozhodně spíše spíše rozhodně rozhodně spíše spíše rozhodně anoanoneneanoanoneneanoanoneneJihočeský kraj52,542,45,10----41,7508,30Jihomoravský kraj58,738,13,2025750017,664,717,60Karlovarský kraj35,358,85,9033,366,7002525500Královéhradecký kraj64,935,100----22,244,433,30Liberecký kraj47,547,550----505000Moravskoslezský kraj7225,32,70----57,734,67,70Olomoucký kraj53,743,330----36,454,59,10Pardubický kraj425080----257500Plzeňský kraj38,761,300----36,463,600hlavní město Praha55405041,758,300207550Středočeský kraj45,552,52033,35016,7043,853,13,10Ústecký kraj70,527,32,30----257500Kraj Vysočina64,335,700----257500Zlínský kraj64,726,55,92,9----41,741,716,70celá ČR55,6413,20,138,255,95,9035,156,78,20Počet pozorování pro Jihomoravský kraj: ZV = 63, GV = 4, SOV = 17Zdroj: ČŠI, inspekční činnost4.3.4 Účelnost využití didaktické technikyHospitační činnost ČŠI se v oblasti prostorových a materiálních podmínek zaměřila mimo jiné také na zjišťování míry a účelnosti využívání didaktické techniky při výuce různých předmětů. Využívá-ní didaktické techniky bylo sledováno jak v případě učitelů, tak v případě žáků. Tabulky níže ukazují výsledky inspekční činnosti pro vybrané předměty (český jazyk, matematika a cizí jazyky) v základním, gymna ziálním i středním odborném vzdělávání, a to vždy jakožto procentuální i četnostní vyjádření pro Jihomoravský kraj i průměr za celou ČR. Podrobné tabulky pro ostatní předměty lze nalézt v souhrnné příloze. Tabulky níže ukazují několik důležitých poznatků. Didaktická technika je ve všech předmětech využívána ve větší míře učiteli než samotnými studenty. Učitelé cizích jazyků využívají didaktickou tech-niku ve výuce v mnohem větší míře než např. učitelé českého jazyka a matematiky. V případě českého jazyka a matematiky uvedla téměř čtvrtina učitelů základních škol, že didaktickou techniku neměli k dis-pozici (jedná se o větší podíl učitelů, než je celorepublikový průměr). Učitelé gymnázií zase ve větší míře, než je celorepublikový průměr, uváděli, že didaktická technika nebyla vzhledem k cíli výuky zapotřebí, a to ve všech zmíněných předmětech.