| Zpráva – Jihomoravský kraj || 68 |Model kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzájemnou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. V případě základních a středních odborných škol se hodnocení jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ v kraji téměř shoduje s celore-publikovým průměrem, u gymnázií je podíl škol v této kategorii procentuálně vyšší. Oproti celé ČR pak situace v žádném gymnáziu nebyla hodnocena jako „výborná“ a u základních a středních odborných škol se jednalo o procentuálně nižší podíl škol v této kategorii. Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu (ZV)Jihomoravský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení9,52518,88,414,717,7výborná14,3-6,317,514,78,3Počet pozorování pro Jihomoravský kraj: ZV = 63, GV = 4, SOV = 16Zdroj: ČŠI, inspekční činnost Dalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Oproti průměru za celou ČR byla v Jihomoravském kraji situace v tomto ohledu hodnocena jako „nevy-hovující a vyžadující zlepšení“ v procentuálně vyšší míře u základních a středních odborných škol, ale nebyla takto hodnocena u žádného z inspektovaných gymnázií. Situace dále nebyla hodnocena jako „výborná“ u žádného gymnázia ani střední odborné školy a v případě základního vzdělávání spadá do této kategorie procentuálně méně škol, než je celorepublikový průměr.Kritérium 3.5 – Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvojiJihomoravský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení15,9-259,18,819,3výborná4,8--6,22,95,7Počet pozorování pro Jihomoravský kraj: ZV = 63, GV = 4, SOV = 16Zdroj: ČŠI, inspekční činnost