| Zpráva – Jihomoravský kraj || 58 |Následující tabulky ukazují další vzdělávání pedagogických pracovníků. Níže uvedený graf ukazuje procentuální podíl nekvalifikovaných učitelů, kteří uvedli, že si žádným způsobem nedoplňují kvalifi-kaci. Celorepublikový průměr se v tomto případě rovná hodnotě 14,2 % dotázaných učitelů, přičemž výsledné hodnoty napříč kraji se v této oblasti výrazně neliší (s výjimkou Jihočeského kraje, kde je podíl těchto učitelů 21,2 %). Jihomoravský kraj se pohybuje mírně pod celorepublikovým průměrem – 13,6 % dotázaných nekvalifikovaných učitelů uvedlo, že si nedoplňuje kvalifikaci�Podíl nekvalifikovaných učitelů v %, kteří si dále nedoplňují kvalifikaci0510152025Podíl učitelů, kteří si nedoplňují kvalifikaci,v %KrajZdroj: MŠMTModel kvalitní školy stanovuje taktéž kritéria pro hodnocení kvality pedagogického sboru. Kvalitě pedagogického sboru se věnuje oblast 3, která je dále rozdělena do pěti dílčích hodnoticích kritérií (3.1 až 3.5) vztahujících se k profesnímu rozvoji a dalším aspektům učitelské profese. V rámci kritéria 3.1 Peda-gogové jsou pro svou práci náležitě kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně nebyla situace v Jihomoravském kraji hodnocena jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ u žádného gymnázia, naopak oproti celorepublikovému průměru byla hodnocena ve větší míře jako „výborná“ (výsledky však mohou být ovlivněny malým počtem případů v této kategorii). Ve větší míře však byla situace hodnocena v tomto ohledu jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ u středních odborných škol (50 % oproti celorepublikovým 24,5 %), u středních odborných škol navíc v žádné z inspektovaných institucí nebyla situace ohodnocena jako „výborná“.Kritérium 3.1 – Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálněJihomoravský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVGVSOVZVGVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení20,6-5024,95,924,5výborná1,625-7,217,69,9Počet pozorování pro Jihomoravský kraj: ZV = 63, GV = 4, SOV = 16Zdroj: ČŠI, inspekční činnostDalším hodnoceným bylo kritérium vztahující se k vzájemné komunikaci, a to kritérium 3.2 Peda-gogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup. Oproti