| Zpráva – Jihomoravský kraj || 42 |prostředků v oblasti školství. Obsahem je nastavení a pilotní odzkoušení modelu strategického plánování v oblasti vzdělávání na úrovni kraje se zaměřením zejména na střední a vyšší odborné školy.Na začátku projektu byly vytvořeny tematické skupiny pro každé z osmi klíčových témat stanovených v KAP. Jedná se o následující klíčová témata: - Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů - Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě (vč. environmentálního vzdělávání) - Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné a technické vzdělávání) - Škola jako centrum celoživotního vzdělávání - Rozvoj kariérového poradenství (včetně ZŠ) - Podpora inkluze - ICT kompetence - Rozvoj výuky cizích jazykůSoučasně se projekt věnuje průřezově i matematické a čtenářské gramotnosti a digitálnímu vzdělávání.Jedná se o základní vzdělávací projekt, na který potom navazují další projekty pomáhající naplňovat definované cíle v KAP JMK.Přehled podpory polytechnického vzdělávání včetně digitalizaceV rámci projektu KAP byly mimo jiné vytvořeny tematické skupiny s následujícími tématy: - Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné a technické vzdělávání) - ICT kompetence V rámci těchto tematických skupin probíhají pravidelná setkání, ve kterých jsou tvořeny konkrétní akti-vity pro dokument KAP 1 a KAP 2. Dále probíhá pravidelná kontrola naplňování aktivit a jejich evaluace. Z aktivit KAP vyplývají i aktivity v rámci Implementace KAP. Mimo jiné se jedná i o podporu polytech-nického vzdělávání v rámci projektu PolyGram. Digitalizace probíhá jednak v rámci skupiny ICT kom-petence, jednak jako průřezové téma v dalších oblastech.PolyGram – Podpora polytechnického vzdělávání, matematické a čtenářské gramotnosti v Jihomo-ravském krajiPříjemce: Jihomoravský krajDoba realizace: 01. 12. 2017–31. 11. 2020Finanční alokace: 137.823.757,74 Kč Webové stránky projektu: https://kap.kr-jihomoravsky.cz/ Anotace projektu:Projekt byl vytvořen v rámci implementace KAP a jako takový naplňuje potřeby 1. Krajského akčního plánu v oblastech matematické a čtenářské gramotnosti a polytechniky. Jednotlivé oblasti jsou rozděleny na aktivity, kterými jsou podpořeni zejména pracovníci v oblasti vzdělávání s návazností na děti a žáky, rodiče, veřejnost atd. Projekt je tvořen jako průřezový mezi různými stupni primárního a sekundárního vzdělávání (ZŠ, SŠ a VOŠ) a zároveň síťující s dalšími spolupracujícími subjekty.Projekt je realizován přes tyto klíčové aktivity:1. Řízení projektu Projekt je řízen projektovým týmem sídlícím v Jihomoravském kraji. Do projektu je zapojeno 28 part-nerů.