| Datová příloha || 16 |Výsledky českých žáků v testování PISA 2009–2015 za kraje – čtenářská gramotnost420440460480500520540560Bodové skóre z čteníPISA 2009PISA 2012PISA 2015Pozn.: Intervaly spolehlivosti, spočítáno v programu R balíček pro mezinárodní šetření INSTVY.Výsledky českých žáků v testování PISA 2009–2015 za kraje – přírodovědná gramotnost420440460480500520540560580Bodové skóre z čteníPISA 2009PISA 2012PISA 2015Pozn.: Intervaly spolehlivosti, spočítáno v programu R balíček pro mezinárodní šetření INSTVY.Výsledky ukazují, že spolu silně souvisí výsledky matematické a přírodovědné gramotnosti. Naopak některé kraje mají výrazně horší čtenářskou gramotnost.Dosud byla ukázána průměrná bodová skóre z gramotnostních testů. Následující analýzy ukazují gra-motnostní úrovně dle metodiky OECD pro šetření PISA.