| Datová příloha || 15 |Souhrnné výsledky českých žáků v gramotnostních oblastech od roku 2000 – PISAZdroj: Národní zpráva PISA 2015, ČŠINejnovější výsledky šetření PISA 2015 jsou ukázány v následujících grafech, a to ve srovnání v rámci dané gramotnostní oblasti v čase. Zobrazeny jsou rovněž intervaly spolehlivosti. Pořadí krajů je velmi podobné šetření TIMSS a PIRLS – s tím, že rozdíl mezi nejlepšími kraji a těmi, které dosahují nejnižších průměrných výsledků, se u patnáctiletých žáků zvyšuje. Rozdíly mezi kraji se tak ve srovnání s šetřením TIMSS a PIRLS u žáků 4. tříd zvyšují.Výsledky českých žáků v testování PISA 2009–2015 za kraje – matematická gramotnost420440460480500520540560580Bodové skóre z matematikyPISA 2009PISA 2012PISA 2015Pozn.: Intervaly spolehlivosti, spočítáno v programu R balíček pro mezinárodní šetření INSTVY.