| Zpráva – Jihočeský kraj || 78 |4.5.6 Využití podpůrných opatření V dotazníkovém šetření ředitelé vybraných škol uváděli, jaká podpůrná opatření využívají pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Podíly škol uplatňující tato opatření v Jihočeském kraji a pro srovnání v celé republice zobrazuje následující tabulka. Z přehledu byly vyřazeny speciální školy a školy, jejichž ředitelé uvedli, že je žáci se speciálními vzdělávacími potřebami nenavštěvují.Využívaná podpůrná opatření pro děti se SVP (podíl ředitelů)opatřeníJihočeský krajcelá ČRZVSOVZVSOVporadenská pomoc89,6100,09295,1úprava organizace77,155,682,952,5úprava podmínek přijímání6,388,95,982,1kompenzační pomůcky89,644,48644,4úprava očekávaných výstupů56,311,154,215,4individuální vzdělávací plán93,888,993,471,6asistent pedagoga83,355,682,129další pedagogický pracovník, tlumočník, přepisovatel2,10,04,31,2upravené prostory10,40,04,49,9Pozn.: Celé znění možností: poradenská pomoc školy a školského poradenského zařízení; úprava organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání a školských služeb, včetně zabezpečení výuky předmětů speciální pedagogické péče; úprava podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání; použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek, využívání podpůrných nebo náhradních komunikačních systémů; úprava očekávaných výstupů vzdělávání v mezích sta-novených rámcovými vzdělávacími programy; vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu; využití asistenta pedagoga; využití dalšího pedagogického pracovníka, tlumočníka znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící nebo možnosti působení osob poskytujících žákovi podporu; poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technicky upravených.Počet pozorování pro Jihočeský kraj: ZV = 48, SOV = 9Zdroj: ČŠI, inspekční činnost