| Zpráva – Jihočeský kraj || 61 |Učitelé aktivně spolupracují a poskytují si zpětnou vazbu (podíl škol)krajZVGVSOVrozhodně spíše spíše rozhodně rozhodně spíše spíše rozhodně rozhodně spíše spíše rozhodně anoanoneneanoanoneneanoanoneneJihočeský kraj52,542,45,10----41,7508,30Jihomoravský kraj58,738,13,2025750017,664,717,60Karlovarský kraj35,358,85,9033,366,7002525500Královéhradecký kraj64,935,100----22,244,433,30Liberecký kraj47,547,550----505000Moravskoslezský kraj7225,32,70----57,734,67,70Olomoucký kraj53,743,330----36,454,59,10Pardubický kraj425080----257500Plzeňský kraj38,761,300----36,463,600hlavní město Praha55405041,758,300207550Středočeský kraj45,552,52033,35016,7043,853,13,10Ústecký kraj70,527,32,30----257500Kraj Vysočina64,335,700----257500Zlínský kraj64,726,55,92,9----41,741,716,70celá ČR55,6413,20,138,255,95,9035,156,78,20Počet pozorování pro Jihočeský kraj: ZV = 59, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnost4.3.4 Účelnost využití didaktické technikyHospitační činnost ČŠI se v oblasti prostorových a materiálních podmínek zaměřila mimo jiné také na zjišťování míry a účelnosti využívání didaktické techniky při výuce různých předmětů. Využívání didak-tické techniky bylo sledováno jak v případě učitelů, tak v případě žáků. Tabulky níže ukazují výsledky inspekční činnosti pro vybrané předměty (český jazyk, matematika a cizí jazyky) v základním, gym-naziálním i středním odborném vzdělávání, a to vždy jakožto procentuální i četnostní vyjádření pro Jihočeský kraj i průměr za celou ČR. Podrobné tabulky pro ostatní předměty lze nalézt v souhrnné pří-loze. Zajímavým zjištěním může být skutečnost, že ve všech níže uvedených předmětech byla didaktická technika využívána učitelem v mnohem větší míře než žáky, a to ve všech typech škol. Nejčastěji pak byla z uvedených tří předmětů využívána ve výuce cizích jazyků. Přesto učitelé cizích jazyků na všech typech škol rovněž ve větší míře, než je celorepublikový průměr, uvedli, že didaktická technika nebyla účelně využita. Vysoký podíl učitelů uvedených předmětů uvedl, že využití didaktické techniky nebylo vzhledem k cíli výuky zapotřebí.