| Zpráva – Jihočeský kraj || 58 |Model kvalitní školy sleduje v oblasti 3 také profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Kritérium 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu se zaměřuje na vzájemnou spolupráci mezi učiteli za účelem zlepšení kvality výuky. Na úrovni základního vzdělávání je v Jihočeském kraji oproti celorepublikovému průměru procentuálně více případů institucí ohodnoce-ných jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (13,6 % oproti 8,4 %) a naopak téměř o polovinu méně hodnocených jako „výborných“ (8,5 % oproti 17,5 %). V případě středních odborných škol je rovněž procentuálně více institucí hodnocených jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (25 % oproti celore-publikovým 17,7 %).Kritérium 3.3 – Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu (ZV)Jihočeský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení13,6258,417,7výborná8,58,317,58,3Počet pozorování pro Jihočeský kraj: ZV = 59, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnost Dalším hodnoceným je kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. Z hlediska tohoto kritéria se Jihočeský kraj v případě základního vzdělávání nijak výrazně neodchyluje od celorepublikového průměru. V případě středních odborných škol pak bylo oproti celé ČR méně insti-tucí hodnocených jako „nevyhovující a vyžadující zlepšení“ (8,3 % oproti 19,3 %), avšak žádná nebyla hodnocena jako „výborná“. Kritérium 3.5 – Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvojiJihočeský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení8,58,39,119,3výborná8,5-6,25,7Počet pozorování pro Jihočeský kraj: ZV = 59, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnost