| Zpráva – Jihočeský kraj || 44 |Česká školní inspekce provádí hodnocení škol na základě stanovených kritérií vycházejících z modelu tzv. kvalitní školy. Kvalitu řízení školy sledují kritéria oblastí 1 a 2. V rámci oblasti 1 (Koncepce a rámec školy) je důraz kladen na pravidla a mechanismy, které vedení školy využívá pro její řízení, efektivní organizaci a rozvoj a k zajištění bezpečného a vstřícného prostředí pro vzdělávání žáků. Ve školním roce 2017/2018 bylo hodnoceno celkem 707 základních škol, 34 gymnázií a 192 středních odborných škol. Z toho 59 základních škol, 2 gymnázia a 12 středních odborných škol bylo v Jihočeském kraji. Jejich hodnocení podle kritérií v oblasti 1 jak v rámci Jihočeského kraje, tak pro srovnání v celé republice, zob-razuje následující tabulka.Oblast 1 a podíly škol s hodnocením vyžadujícím zlepšení vs. školy výbornéJihočeský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOV1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňujínevyhovující a vyžadující zlepšení13,616,710,516,7výborná13,616,716,115,11.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodičenevyhovující a vyžadující zlepšení16,916,713,226,6výborná1,70,02,85,21.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy výbornánevyhovující a vyžadující zlepšení11,98,38,817,211,90,012,63,11.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogynevyhovující a vyžadující zlepšení8,50,06,66,8výborná5,10,013,37,81.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnerynevyhovující a vyžadující zlepšení0,00,01,41,0výborná37,383,328,745,3Počet pozorování pro Jihočeský kraj: ZV = 59, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnostKritéria v oblasti 2 (Pedagogické vedení školy) se soustředí na aktivitu vedení školy při řízení peda-gogických procesů. Níže uvedené kritérium 2.5 se zaměřuje na zjišťování, zda vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj. V Jihočeském kraji dosáhlo úrovně nevyhovující či vyžadující zlepšení 6,8 % základních škol. Ze středních odborných škol v kraji toto hodnocení nezískala žádná. Pro porovnání v celé České republice dosáhlo této úrovně 5,7 % základních škol a 3,6 % středních odborných škol.Kritérium 2.5 – Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvojJihočeský kraj (v %)celá ČR (v %)ZVSOVZVSOVnevyhovující a vyžadující zlepšení6,80,05,73,6výborná8,58,39,16,8Počet pozorování pro Jihočeský kraj: ZV = 59, SOV = 12Zdroj: ČŠI, inspekční činnost