| Zpráva – Jihočeský kraj || 23 |Zastoupení společenských tříd v krajíchZdroj: Český rozhlas, dostupné na https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ceska-spolecnost-vyzkum-tridy-kalkulacka_1909171000_zlo 2.1.4 Grafy výsledků PIRLS, TIMSS a PISA v krajích vzhledem k SESNásledují grafy, které zobrazují očekávanou úroveň výsledku TIMSS či PIRLS vzhledem k SES kraje (modrá tečkovaná přímka) a reálně dosažený výsledek. Některé kraje dokážou lépe překonávat omezení daná SES (kraje nad přímkou), jiné naopak nevyužijí ani ten potenciál, který mají z hlediska domácích zdrojů pro učení dostupný (kraje pod přímkou). Jihočeský kraj pak dosahuje horších výsledků, než by se na základě průměrného SES dalo očekávat.Průměrný výsledek (matematická gramotnost) a průměrný index domácích zdrojů pro učení v krajích – TIMSS 2015Hlavní m sto PrahaěStředočeský krajJihočeský krajPlzeň ký k js raKarlovars raký k jÚstecký krajLiberecký k j raKrálovéhradecký krajPardub cký k ji raKraj VysočinaJihomoravský krajOlomoucký k j raZlínský krajMoravskoslezský krajy = 30,034x + 212,91R² = 0,75384905005105205305405505609,81010,210,410,610,81111,211,4Průměrný výsledekIn x de do ác cm í h z ro pro d jůučení (TIMSS 2015)Zdroj: ČŠI, mezinárodní šetření