1212INFO2020V České republice je v obou sle-dovaných předmětech v porovnání s průměrem EU o něco vyšší podíl žáků ve vysoké a ve velmi vysoké vě-domostní úrovni, a naopak o něco nižší podíl žáků v nízké úrovni a pod ní. V matematice se od roku 2015 mírně zvýšil podíl českých žáků ve dvou nejvyšších úrovních.Za posledních dvanáct let se čeští žáci zlepšili ve všech okruzích mate-matiky nejvíce ze zúčastněných zemí. Za poslední čtyři roky se významně zlepšili v okruzích čísla geometrie a a v dovednosti prokazování znalos-tí. Mírné zhoršení českých žáků bylo zaznamenáno v řešení úloh zaměře-ných na práci s daty. Čeští žáci se od roku 2007 význam-ně zlepšili ve všech dovednostních i vědomostních okruzích také v pří-rodovědě. Od roku 2015 bylo pak vý-znamné zlepšení pozorováno pouze v dovednosti uvažování, ve všech ostatních okruzích byly výsledky při-bližně stejné jako před čtyřmi roky.V roce 2019 si v matematice žáci ČR vedli relativně lépe v okruzích čísla, geometrie a uvažování, naopak relativně hůře pak v prokazování znalostí a při práci s daty. V přírodo- ními zdroji doprovodných infor- vzdělávání zaměřeného na využívání vědě byli úspěšnější při prokazování znalostí, a naopak hůře se jim vedlo a přírodovědy ve třídách při používání znalostí a v okruhu a neživá příroda.Průměrný výsledek chlapců byl vzdělávání učitelů, jejich postojům vyšší než výsledek dívek ve všech te- a názorům, ale také tomu, jak vnímají matických i dovednostních okruzích a hodnotí průběh výuky žáci.v matematice a ve třech přírodověd-ných okruzích – neživá příroda, na- ní s rokem 2015 zaznamenán ve vět-uka o Zemi a prokazování znalostí. GRAF 2 | Porovnání zastoupení českých žáků ve vědomostních úrovních za 24 let - matematikaGRAF 3 | Porovnání zastoupení českých žáků ve vědomostních úrovních za 24 let - přírodovědaČR je mezi třemi zeměmi EU s nejnižší podporou badatelských aktivit ze strany učitele v hodinách přírodovědyČeští učitelé se vzdělávají intenzivněji v matematice než v přírodověděPodmínky a průběh výukyV šetření TIMSS 2019 byly hlav- překvapivě došlo k poklesu dalšího mací k průběhu výuky matematiky informačních technologií. Právě v této učitelské oblasti vyjádřili čeští učitelé největší žákovské dotazníky. Pozornost potřebu vzdělávání v budoucnosti.v nich byla věnována např. dalšímu V obou předmětech byl v porovná- lze považovat za dobrý, šině oblastí nárůst intenzity dalšího z vzdělávání českých učitelů, naopak Postoje žáků ke škole a k testovaným předmětůmVztah českých žáků ke škole ne-míra jejich sounáležitosti se školou byla jedna nejnižších. Skupina žáků pociťují-Čeští učitelé se v matematice vzdělávají intentenzivněji než v přírodovědě