777INFO2020INFO2020z pohledu výsledků žáků, tak z po- ximální zajištění odborných slu-hledu personální situace v pedago- žeb ve školách ze strany specialistů gických sborech v případě Králové- – speciálních pedagogů či školních vážně jejich názory a představy hradeckého kraje, Plzeňského kraje psychologů. I v tomto směru je si- týkající se vzdělávání a fungování nebo Libereckého kraje.Z hlediska rozsahu výuky vedené a znevýhodněné kraje, jako je např. s nimi komunikovat a podporovat neaprobovanými učiteli je situace kraj Karlovarský, se navíc potýkají je v jejich činnostech směřujících napříč kraji nejhorší na druhém stupni základních škol, kde dosa- specialistů, nejen přímo ve školách, vlivů ve vzdělávání. I když se situ-huje v celorepublikovém průměru ale i ve školských poradenských za- ace v tomto směru pozitivně vyvíjí podílu 27,4 %, a následně v nematu-ritních oborech středních škol, je-jichž žáci zároveň vykazují podprů-měrné vzdělávací výsledky. Snaha o zabezpečení co nejvyšší aprobo-vanosti výuky by tedy měla před-stavovat jednu z priorit regionální vzdělávací politiky ve všech krajích. Vedle toho je třeba usilovat o ma-tuace napříč regiony komplikovaná škol z různých hledisek, důsledně s výrazným nedostatkem těchto ke snižování dopadů negativních řízeních.Role územních samosprávJak je patrné z předcházejícího textu, je velmi důležité sledovat kvalitu vzdělávání z pohledu fak-torů, které v jednotlivých územích vzdělávání silně ovlivňují. To s se-bou nese i potřebu vnímat územní samosprávy jako velmi důležité aktéry ve vzdělávací politice, brát a např. diskuze se školskými ko-misemi Svazu měst a obcí ČR i Sdružení místních samospráv ČR nebo s vedoucími odborů školství jednotlivých krajských úřadů jsou poměrně časté, je potřeba ještě více zintenzivnit debatu o vzdělávání a jeho kvalitě mezi státem a jednot-livými územními samosprávami.◀Česká školní inspekce ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy připravila komplexní analýzy kvality vzdělávání v jednotlivých regionech České republiky, jejichž pracovní verze byla na podzim roku 2019 projednána se všemi krajskými reprezentacemi. Následně byly zprávy finalizovány a na konci září 2020 ve 14 verzích vztahujících se ke všem krajům zveřejněny na webových stránkách České školní inspekce -zde-.VÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czHLAVNÍ MĚSTO PRAHAVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czSTŘEDOČESKÝKRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czPLZEŇSKÝKRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czKARLOVARSKÝKRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czÚSTECKÝ KRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czJIHOČESKÝKRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czLIBERECKÝ KRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czPARDUBICKÝKRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czOLOMOUCKÝ KRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czMORAVSKOSLEZSKÝKRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czZLÍNSKÝKRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czKRÁLOVÉHRADECKÝKRAJVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czKRAJVYSOČINAVÝSLEDKY ŽÁKŮNEROVNOSTISTRUKTURA A CHARAKTERISTIKA SOUSTAVYFAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKYwww.csicr.czJIHOMORAVSKÝKRAJ