22INFO2020| Úvodní slovo ústředního školního inspektoraVážené dámy, vážení pánové,školní rok 2019/2020 byl ve školy musely velmi rychle hledat které výrazně determinují kvalitu svém druhém pololetí významně způsoby, jak vzdělávání dále or- a efektivitu vzdělávání a zejména poznamenán událostmi spojený- ganizovat, musely zjišťovat, kolik výsledky, kterých ve vzdělávání mi s nástupem pandemie nemoci žáků má podmínky pro on-line žáci v jednotlivých regionech do-covid-19. Po vydání zákazu pří- komunikaci, musely se rozhod- sahují, považuje Česká školní in-tomnosti žáků ve školách nastala nout, jaký způsob komunikace spekce za nezbytný příspěvek ke pro český vzdělávací systém mi- s nimi zvolí, jak budou komuniko- komplexnosti svých výpovědí. mořádná situace. Učitelé museli vat s těmi žáky, kteří on-line při-ze dne na den začít se svými žáky pojeni nejsou, co bude obsahem pracovat distančními metodami, vzdělávání na dálku, jak bude vý-rodiče byli mnohem více než kdy- uka probíhat a jakým způsobem koli předtím vtaženi do vzdělávání budou žáky hodnotit. Situace se svých dětí a školství se dostalo do opakuje i po větší část prvního popředí zájmu velké části společ- pololetí školního roku 2020/2021. nosti. Jakkoli bylo toto období pro Reflexe zkušeností z tohoto obdo-všechny velmi náročné, poukázalo bí ukázala na několik zásadních na mimořádnou flexibilitu většiny témat, s nimiž je nezbytné při škol a jejich učitelů. Radikálně se metodické podpoře škol v dalším proměnila tradiční podoba výuky, období pracovat. Současně se zřetelně a velmi silně projevilo, jak významně na vzdělávání v prezenčním i dis-tančním režimu působí socio-ekonomické vlivy i další faktory spojené se situací v jednotlivých krajích České republiky. I když má většina kvalitativních zjiště-ní České školní inspekce plošný, a tedy systémový charakter, po-hled z úrovně jednotlivých kra-jů nebo i nižších územních celků a jejich specifik ukazuje řadu in-formací v ještě trochu jiném světle. Právě sledování a vyhodnocová-ní krajských odlišností a faktorů, Mgr. Tomáš Zatloukal, MBA, LL.M.V úterý 1. prosince 2020 zve-řejnila Česká školní inspekce podrobnou výpověď o kvalitě a efektivitě vzdělávání a vzdě-lávací soustavy ve školním roce 2019/2020 v podobě své výroč-ní zprávy (-zde-). Záměrem České školní inspekce je přispívat svými zjištěními, zá-věry a doporučeními k přijímání takových opatření, která umožní kontinuální kvalitativní rozvoj vzdělávací soustavy. Věřím pro-to, že i zjištění reflektující kvalitu a efektivitu vzdělávání ve školách a školských zařízeních za školní rok 2019/2020 k tomuto záměru přispějí.Hezké Vánoce, hodně zdraví a vše dobré v roce 2021 přeje