131313INFO2020INFO2020| Česká školní inspekce uspořádala odborný panel k hodnocení žáků v období distanční výukyVe čtvrtek 18. června 2020 se na ústředí České školní inspekce uskutečnil v pořa-dí již čtvrtý odborný panel zaměřený na problematiku přístupů k hodnocení dětí a žáků, tentokrát s důrazem na hodnocení v období vzdělávání na dálku. Záměrem setkání bylo diskutovat o praktických zkušenostech s průběžným a závěrečným hod-nocením, ale také probírat příležitosti a výzvy, které vzdělávání na dálku školám, učitelům, rodičům i žákům přineslo.Ing. Dana Pražáková, Ph.D. vedoucí oodělení kanceláře ústředního školního inspektoraÚčast na odborném panelu, který moderovala vedoucí oddělení kan-celáře ústředního školního inspek- ny na základě dlouhodobě využíva- každý čtvrtek učitelé poslali žákům tora Dana Pražáková, přijalo téměř ného hodnocení ve formativní funk- vytvořené vzdělávací materiály 30 hostů. Ti se zapojili jak prezenč- ci. Seznámil přítomné se strukturou ní formou, tak i distančně prostřed- dotazníků i s praktickými ukázka- i pro nictvím digitálních technologií. Šlo mi hodnotících výroků, které jsou zejména o ředitele, zástupce ředite- v dotaznících využívány. Dotazní- učitelé pravidelně zasílali každému lů a učitele ze základních škol, dále ky chce škola dále využívat i v běž- jednotlivému žákovi zpětnou vazbu o pracovníky Národního pedagogic- ném režimu jako čtvrtletní kého institutu ČR a zástupce vyso-kých škol vzdělávajících budoucí uči- ných dovednostech i dovednostech tele. On-line připojení přes aplikaci v konkrétních předmětech a měly by MS Teams umožnilo aktivní zapoje- sloužit i jako podklad pro hodnotící obsah by bylo možné předat ostatním ní v panelu těm, kteří se ho nemohli rozhovory žáka s třídním učitelem.účastnit prezenčně. Velkým příno-sem tak byly např. vstupy vedoucí zartova v Olomouci, představil ně napomáhá aktivní spolupráci uči-Katedry pedagogiky Pedagogické fa-kulty Masarykovy univerzity v Brně na své škole Jany Kratochvílové, ale i zástupců systémových projektů realizovaných v rezortu Ministerstva školství, mlá-deže a tělovýchovy.První blok byl zaměřen na prezen-taci zkušeností s hodnocením dis-tanční výuky na třech základních školách.Jan Juříček, zástupce ředitele pro pedagogiku na ZŠ Strossmayerovo náměstí v Praze 7, nejprve pouká-zal na skutečnost, že distanční vý-uka odhalila nerovnosti mezi žáky z hlediska podmínek, které pro vzdělávání jednotliví žáci mají. Jeho prezentace byla věnována představe-ní dotazníků pro žáky s názvem „Jak si vedu ve škole“, které byly zpracová- la zvolila asynchronní systém, kdy nástroj pro sebehodnocení žáků v obec- sobem zpracovala bohatou Zbyněk Kundrum, ředitel ZŠ Mo- pozitivní a vstřícné klima, které výraz-koncepci distančního vzdělávání založené na zasílání vzdělávacích materiálů žákům. Ško-pro výuku jednotlivých předmětů, ale mezipředmětovou projektovou výuku. Žáci pracovali s portfoliem, k tomu, jak pracoval. Škola tímto způ-databázi vlastních výukových materiálů pro distanční výuku a její hodnocení. Její školám, avšak dlouhodobě budované telů, žáků i rodičů při distanční výuce, tak snadno přenositelné není.FOTO: Petra Nejdlá (ČŠI)Účastníci odborného panelu, v popředí ředitel ZŠ Mozartova v Olomouci Zbyněk Kundrum.