Česká školní inspekce Rozvoj sociální gramotnosti na základních a středních Čj.: ČŠIG-1471/19-G2 školách ve školním roce 2017/2018 23/33 Graf č. 15 Porovnání úspěšnosti žáků 9. ročníku ZŠ a 2. ročníku SŠ v řešení otázek testu Pro žáky nejobtížnější úlohy se týkaly například výběru znaků, které nepatří k zásadám asertivní komunikace (úspěšnost 12 %), výběru uzákoněných státních symbolů ČR (13 %) či posouzení adekvátnosti možných opatření po teroristickém útoku (8 %). 20 20 Ve všech případech se ovšem jednalo o výběr více správných odpovědí, který obecně žákům činí problémy. -20 %-10 %0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %rozdíl úspěšnosti žáků 2. ročníku SŠ a 9. ročníku ZŠ v otázceúspěšnost žáků 2. ročníku SŠ v otázce