Česká školní inspekce Rozvoj matematické gramotnosti na základních Čj.: ČŠIG-67/19-G2 a středních školách ve školním roce 2017/2018 44/44 Příloha 3 – Odhady regresních modelů Tabulka č. 6 Charakteristiky žáků a jejich škol s nejvyšší hodnotou standardizovaného regresního koeficientu (β); úspěšnost žáků v testu matematické gramotnosti jako vysvětlovaná proměnná modelů Žáci 9. ročníku ZŠ Žáci 2. ročníku SŠ Charakteristika Standardizované β Charakteristika Standardizované β Známka –0,454 Obory K – gymnázium 0,389 Sebedůvěra žáka 0,216 Obory H a E –0,264 Velikost školy (1. tercil) –0,134 Známka –0,191 Oblíbenost matematiky –0,096 Sebedůvěra žáka 0,177 Dívka –0,092 Obory L a M – technické 0,144 Velikost školy (2. tercil) –0,091 Dívka –0,129 Ústecký kraj –0,089 Ústecký kraj –0,109 adj. R = 0,38 2adj. R = 0,46 2