Česká školní inspekce Rozvoj matematické gramotnosti na základních Čj.: ČŠIG-67/19-G2 a středních školách ve školním roce 2017/2018 43/44 Ve školním roce 2016/2017 byla matematika opětovně předmětem hodnocení v rámci zjišťování výsledků žáků 5. a 9. ročníku základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií . Žáci i v případě tohoto šetření dosáhli relativně nižší průměrné úspěšnosti 38z matematiky, než tomu bylo v případě jiných hodnocených předmětů /vzdělávacích oblastí (60 % pro žáky 5. ročníku a 51 % pro žáky 9. ročníku). Konečně výsledky českých žáků v matematické gramotnosti jsou dlouhodobě sledovány prostřednictvím mezinárodních šetření PISA a TIMSS. V případě šetření PISA lze pozorovat tendenci horšících se výsledků žáků v matematické gramotnosti za období 2003–2015 39a podobný poznatek přináší rovněž šetření TIMSS za období 1995–2015. V případě druhého šetření ovšem došlo ke zlepšení průměrného výsledku českých žáků při srovnání let 2007 a 2015 . Celkově však poznatky všech šetření poskytují indicie o potřebě věnovat pozornost 40výsledkům českých žáků základních i středních škol v oblasti matematické gramotnosti. 38 ČŠI (2017). Výběrové zjišťování výsledků žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol ve školním roce 2016/2017. Závěrečná zpráva. Praha: Česká školní inspekce. 39 BLAŽEK, R., PŘÍHODOVÁ, S. (2016). Mezinárodní šetření PISA 2015. Národní zpráva. Přírodovědná gramotnost. Praha: Česká školní inspekce. 40 TOMÁŠEK, V., BASL, J., JANOUŠKOVÁ, S. (2016). Mezinárodní šetření TIMSS 2015. Národní zpráva. Praha: Česká školní inspekce.