Česká školní inspekce Rozvoj matematické gramotnosti na základních Čj.: ČŠIG-67/19-G2 a středních školách ve školním roce 2017/2018 41/44 Tabulka č. 5 Počty škol a žáků ve vzorku pro zjišťování dosažené úrovně matematické gramotnosti v 9. ročníku ZŠ a ve 2. ročníku SŠ (pokračování) 9. ročník ZŠ 2. ročník SŠ Počet škol Počet žáků (z toho žáci se SVP) Počet škol Počet žáků (z toho žáci se SVP) Struktura podle velikosti obce školy 1. tercil škol 52 875 (65) 49 2 090 (60) 2. tercil škol 53 1 868 (112) 48 2 939 (116) 3. tercil škol 52 2 058 (141) 47 2 896 (112) Struktura podle krajů Jihočeský 11 304 (9) 10 484 (11) Jihomoravský 16 471 (42) 14 735 (30) Karlovarský 6 174 (22) 4 211 (20) Královéhradecký 9 254 (18) 9 404 (11) Liberecký 7 195 (4) 6 285 (14) Moravskoslezský 17 460 (21) 15 898 (27) Olomoucký 10 291 (23) 10 649 (34) Pardubický 9 231 (13) 9 341 (14) Plzeňský 9 350 (15) 6 297 (6) Praha 12 445 (35) 21 1 521 (60) Středočeský 19 585 (49) 16 598 (15) Ústecký 12 380 (22) 9 664 (15) Vysočina 9 261 (25) 7 315 (24) Zlínský 11 400 (20) 8 523 (7)