Česká školní inspekce Rozvoj matematické gramotnosti na základních Čj.: ČŠIG-67/19-G2 a středních školách ve školním roce 2017/2018 23/44 Graf č. 18 Úspěšnost žáků 2. ročníku SŠ v testu podle skupin oborů vzdělání Známka žáka z matematiky na konci předchozího školního roku Známku žáka z matematiky lze chápat jako další indikátor úrovně matematické gramotnosti žáků, proto je důvodné očekávat její pozitivní vztah k úspěšnosti žáků ve zjišťování dosažené úrovně matematické gramotnosti. Graf č. 19 potvrzuje tento předpoklad jak pro žáky 9. ročníku ZŠ, tak pro žáky 2. ročníku SŠ. Žáci mající na konci předchozího školního roku lepší známku z matematiky dosahují vyšší průměrné úspěšnosti v testu matematické gramotnosti, přičemž o něco silnější je tento vztah v případě žáků 9. ročníku ZŠ (korelační koeficient –0,550) než v případě žáků 2. ročníku SŠ (korelační koeficient –0,364). Graf č. 19 Průměrná úspěšnost žáků 9. ročníku ZŠ a 2. ročníku SŠ v testu podle známky žáků z matematiky na konci předchozího školního roku 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %obory H a Eobory L a M – společenskéobory L a M – uměleckéobory L a M – přírodovědné obory L a M – technickéobory K – gymnázium40 % a méně41–60 %61–80 %81–100 %0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %známka 5známka 4známka 3známka 2známka 19. ročník ZŠ2. ročník SŠ