Česká školní inspekce Rozvoj matematické gramotnosti na základních Čj.: ČŠIG-67/19-G2 a středních školách ve školním roce 2017/2018 22/44 Studovaný obor vzdělání žáka U žáků 2. ročníku SŠ lze hodnotit výsledky v testu podle oboru studovaného žákem. Podle očekávání dosáhli žáci gymnázií výrazně vyšší průměrné úspěšnosti (o více než 13 p.b.) než žáci ostatních oborů vzdělání. Za povšimnutí stojí vysoké zastoupení žáků gymnázií v kategoriích úspěšnosti vyšších než 80 %, nicméně velmi vysoké úspěšnosti dosáhla také početná skupina žáků ostatních oborů vzdělání (viz graf č. 17). Graf č. 17 Úspěšnost žáků 2. ročníku SŠ v testu podle oborů vzdělání; rozdělení četností žáků v pásmech úspěšnosti po 10 % Rozdíl v úspěšnosti žáků gymnázií a žáků ostatních skupin oborů vzdělání je patrný i z podrobnějšího členění oborů (viz tabulka č. 3). V tomto ohledu lze dále pozorovat vyšší úspěšnost žáků technických a přírodovědných oborů vzdělání a naopak nižší úspěšnost žáků uměleckých a společenských oborů vzdělání. Výrazně nejnižší průměrná úspěšnost je pak charakteristická pro žáky nematuritních učebních oborů. Z rozložení počtu žáků podle úspěšnosti je patrné, že v případě všech maturitních skupin oborů vzdělání, nikoli však v případě žáků nematuritních oborů vzdělání, dosáhla více než polovina žáků úspěšnosti nad 60 % (viz graf č. 18). Tabulka č. 3 Průměrná úspěšnost žáků 2. ročníku SŠ v testu podle skupin oborů vzdělání Skupiny oborů vzdělání Průměrná úspěšnost (v %) Obory K – gymnázium 84,1 Obory L a M – technické 77,2 Obory L a M – přírodovědné 73,8 Obory L a M – umělecké 70,5 Obory L a M – společenské 69,2 Obory H a E 52,0 0 %5 %10 %15 %20 %25 %30 %35 %40 %45 %50 %40 % a méně41–50 %51–60 %61–70 %71–80 %81–90 %91–100 %podíl žákůúspěšnost v testu žáci oboru gymnáziumžáci ostatních oborů