Česká školní inspekce Rozvoj matematické gramotnosti na základních Čj.: ČŠIG-67/19-G2 a středních školách ve školním roce 2017/2018 17/44 případů učitel využil interakce se třídou při hledání příčin chyby. Žáci téměř v polovině případů na chybu svého spolužáka nereagovali, a práce s chybou tak zůstala na učiteli. Pouze ve třetině případů došlo k žádoucí situaci, kdy chybu pomohl žákovi odhalit a opravit jeho spolužák. Graf č. 11 Četnost výskytu dané formy hodnocení v hospitované hodině (podíl hospitací tematické prezenční inspekční činnosti) Graf č. 12 Četnost výskytu daných činností učitele ve výuce (podíl odpovídajících žáků) a) Žáci 9. ročníku ZŠ 0 % 10 % 20 % 30 % 40 % 50 % 60 % 70 % 80 % 90 % 100 %prověřování vědomostí s cílem diagnostikovat – ZŠprověřování vědomostí s cílem hodnotit – ZŠprocvičování, opakování s cílem upevnění vědomostí – ZŠprověřování vědomostí s cílem diagnostikovat – SŠprověřování vědomostí s cílem hodnotit – SŠprocvičování, opakování s cílem upevnění vědomostí – SŠpři hodině nedošlo k prověřování vědomostíprověřování bylo věnováno cca do 10 minutprověřování vědomostí bylo věnováno 10 nebo více minut0 %25 %50 %75 %100 %Učitel na začátku hodiny srozumitelně sdělí, co se v hodiněnaučíme. Učitel mě nebo někoho ze spolužáků žádá o vysvětlení nebozdůvodnění úvahy. Učitel zadává spolužákům, kteří mají obtíže s učením, nebospolužákům, kterým jde učení rychleji, jinou práci.Učitel mi říká, že v matematice pracuji dobře.Učitel se nás ptá, zda jsme porozuměli probírané látce. Na začátku hodiny nám učitel stručně připomene látku z minuléhodiny. Učitel mi říká, v čem jsem v matematice dobrý/dobrá a v čemjsou mé slabiny.Učitel nám říká, co se musíme naučit.vůbec jen občaspřibližně v polovině hodintéměř každou hodinu