Česká školní inspekce Rozvoj jazykové gramotnosti na základních Čj.: ČŠIG-4461/19-G2 a středních školách ve školním roce 2018/2019 29/37 hodiny a jejich naplňováním. Nejvýznamnější rozdíly mezi oběma skupinami škol byly pozorovány v oblastech: využití znalostí a dovedností z reálného života žáků a propojení výuky cizího jazyka s dalšími vzdělávacími obory, ve využití didaktických pomůcek v souladu s cíli výuky, včetně využití interaktivních médií a ICT technologií, v utváření jazykově podnětného prostředí, v němž má žák potřebu aktivně používat cizí jazyk a v němž je hodina vedena v cílovém jazyce, efektivní užití metod a forem práce ve vztahu ke stanovenému cíli hodiny. Hodiny výuky na školách s lepšími výsledky žáků byly charakteristické rovněž častěji pozorovanou vyšší úrovní hodnocení a zpětné vazby žákům a pozitivní učební atmosférou. 4.4 Úspěšnost žáků v otázkách testu jazykové gramotnosti V kontextu vysoké úspěšnosti žáků 4. ročníku základní školy v testu jazykové gramotnosti je rovněž většina dílčích testových otázek spojena s vysokým procentem správně odpovídajících žáků. Největší problémy žákům činilo několik otázek zaměřených na znalost slovní zásoby, resp. na porozumění poslechu. První typ otázky, který působil žákům větší problémy, po nich vyžadoval výběr správného slova či slovesa na základě identifikace příslušné věci, respektive adekvátní situace z příslušného obrázku. Např.: Označ větu, která patří k obrázku. Stand up! Sit down! Go to the window! Look here! Druhý typ otázky, který působil žákům větší problémy, po nich vyžadoval výběr správné charakteristiky věci, respektive výběr správného obrázku, a to na základě poslechu puštěné nahrávky. Např.: Poslouchej nahrávku a klikni na správnou barvu předmětu, o kterém se mluví. český hlas: Obrázek auta. rodilý mluvčí 1: What colour is this? rodilý mluvčí 2: It´s red.