Česká školní inspekce Rozvoj jazykové gramotnosti na základních Čj.: ČŠIG-4461/19-G2 a středních školách ve školním roce 2018/2019 5/37 Tabulka č. 1 blíže uvádí základní charakteristiky jednotlivých typů šetření, další informace k výběrovému zjišťování dosažené úrovně jazykové gramotnosti žáků poskytuje příloha č. 1. Vedle uvedených primárních dat jsou v tematické zprávě využita také vybraná sekundární data, především data MŠMT týkající se personálních podmínek vzdělávání, a dále zjištění 4prezentovaná ve starších tematických zprávách České školní inspekce věnujících se problematice jazykové gramotnosti žáků. Tabulka č. 1 Základní charakteristiky dílčích typů šetření Komplexní inspekční činnost ZŠ SŠ vč. gymnázií Celkem Počet škol s hospitací cizího jazyka 510 179 689 Počet hospitací cizího jazyka 1 838 1 019 2 857 Tematická inspekční činnost Počet škol Počet hospitací Počet učitelů Celkem 108 676 426 Výběrové zjišťování Počet škol Počet žáků Počet učitelů Celkem 326 8 939 546 Pozn.: Elektronické dotazování žáků zahrnuje odpovědi celkem 8 788 žáků. 4 MARŠÍKOVÁ, M., JELEN, V. (2019). Hlavní výstupy z Mimořádného šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.