Česká školní inspekce Rozvoj informační gramotnosti na středních Čj.: ČŠIG-5490/19-G2 školách ve školním roce 2018/2019 10/43 v předmětu Informatika), málo rozšířenou je také praxe tzv. „mobilních učeben“, kdy jsou k dispozici sady školních notebooků pro flexibilní využití napříč předměty; postupné zastarávání ICT infrastruktury a její nedostatečná obnova s ohledem na finanční možnosti škol; nedostatečné vybavení učitelů počítači pro jejich přípravu na výuku a profesní rozvoj; existence škol s pomalým připojením k internetu (i přes výrazné zlepšování stavu); nedostatečná připravenost škol pro využití vlastních digitálních technologií žáků k řešení problému nedostatečné vybavenosti škol ICT infrastrukturou (např. otázka zabezpečení 9vnitřní sítě školy, a to včetně úrovně potřebných kompetencí osoby odpovědné za správu školní sítě). Tabulka č. 3 ICT infrastruktura středních škol (podíl škol s danou charakteristikou hodnoceného jevu, tematická inspekční činnost) ICT vybavení Podíl Škola pro výukové účely používá hlavně specializovanou počítačovou učebnu. 0 % Kromě specializované učebny jsou počítači, dataprojektory či interaktivními tabulemi a internetem vybaveny i některé další třídy. 23 % Minimálně jedním připojeným PC s dataprojektorem či interaktivní tabulí je vybavena většina učeben. Škola alespoň omezeným způsobem umožňuje připojení mobilních zařízení žáků. 44 % Pronikání ICT do života školy směřuje k všudypřítomnému využívání prezentačních i mobilních zařízení učiteli i žáky. 33 % LAN a internet Podíl Jen některé části školy jsou připojeny do lokální sítě, internet je přitom přístupný jejím prostřednictvím. 1 % Většina prostor školy a počítačů je připojena ke školní síti, jež dovoluje přístup k soukromým i společným souborům a řeší též připojení k internetu. 15 % Všechny prostory školy a počítače jsou připojeny do lokální sítě a jejím prostřednictvím k internetu. Zároveň je takto řešen přístup k výukovým materiálům. 58 % Všechna data vztahující se k výuce (např. e-portfolio) jsou k dispozici z libovolného PC kdekoli na internetu v případě, že má uživatel oprávnění s nimi nakládat. 26 % 9 Některé střední školy dávají svým žákům možnost využívat vlastní digitální technologie ve výuce, nicméně taková možnost se nezdá být až tak častá, neboť přes 70 % žáků v žákovské anketě uvedlo, že možnost využívat vlastní digitální technologie mají v hodinách výuky jen občas či zcela ojediněle, a 8 % žáků, že takovou možnost nemá vůbec. Analogické zjištění přináší také tematická zpráva České školní inspekce věnující se využití digitálních technologií ve výuce. Blíže viz ČŠI (2017). Využívání digitálních technologií v mateřských, základních, středních a vyšších odborných školách. Praha: Česká školní inspekce.