Česká školní inspekce Rozvoj informační gramotnosti na středních Čj.: ČŠIG-5490/19-G2 školách ve školním roce 2018/2019 5/43 Vedle uvedených primárních dat jsou v tematické zprávě využita také vybraná sekundární data a zjištění, konkrétně data a zjištění MŠMT týkající se personálních podmínek vzdělávání, 4a dále data a zjištění České školní inspekce prezentovaná ve starších tematických zprávách věnujících se oblasti informační gramotnosti žáků. 5Tabulka č. 1 Základní charakteristiky dílčích typů šetření Tematická inspekční činnost Počet škol Počet hospitací Počet ICT koordinátorů Počet učitelů Celkem 108 1 173 112 921 Výběrové zjišťování Počet škol Počet testovaných žáků Počet učitelů Celkem 273 12 506 1 078 Pozn.: Elektronické dotazování žáků zahrnuje odpovědi celkem 12 397 žáků. 4 MARŠÍKOVÁ, M., JELEN, V. (2019). Hlavní výstupy z Mimořádného šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. 5 Např. ČŠI (2018). Rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách ve školním roce 2016/2017. Praha: Česká školní inspekce. ČŠI (2017). Využívání digitálních technologií v mateřských, základních, středních a vyšších odborných školách. Praha: Česká školní inspekce. LEBEDA, T. et al. (2018). Vliv složení třídy, metod uplatňovaných učitelem a využívání technologií na výsledky českých žáků. Sekundární analýza PISA 2015. Praha: Česká školní inspekce.