Česká školní inspekce Dopravní výchova na základních školách Čj.: ČŠIG-5596/19-G2 ve školním roce 2018/2019 33/42 Ve kterých třech z následujících situací se chodci chovají správně a bezpečně? Celkově znepokojující je výčet témat nejméně úspěšných otázek. V 6. ročníku se pět nejméně úspěšných otázek (úspěšnost 16–22 %) týkalo témat první pomoc při masáži srdce, ve kterých ze znázorněných situací se chodci chovají správně ve kterých ze znázorněných situací může , chodec bezpečně pokračovat naznačeným směrem ve kterých ze znázorněných situací má , cyklista přednost v jízdě první pomoc při zprůchodnění dýchacích cest, . Podobně v 9. ročníku to byla témata (s úspěšností 10–31 %) první pomoc při vdechnutí cizího tělesa první pomoc, , při zprůchodnění dýchacích cest ve kterých ze znázorněných situací se chodci chovají správně, , první pomoc, masáž srdce ve kterých ze znázorněných situací může chodec bezpečně , pokračovat naznačeným směrem. Vzhledem k tomu, že se otázky testu zaměřovaly téměř výhradně na praktické situace, do nichž se žáci mohou v rámci účasti v dopravním provozu dostat, jsou pozorovaná zjištění jednoznačně negativní a mohou opodstatňovat doporučení, aby se realizace dopravní výchovy více orientovala na reálné situace, v nichž by se žáci učili volit správná (bezpečná) řešení.