Česká školní inspekce Dopravní výchova na základních školách Čj.: ČŠIG-5596/19-G2 ve školním roce 2018/2019 32/42 žáky 6. ročníku a deset otázek testu pro žáky 9. ročníku a na téma poskytování první pomoci čtyři otázky testu pro žáky 6. ročníku a pět otázek testu pro žáky 9. ročníku. Tabulka č. 5 ukazuje průměrnou úspěšnost žáků 6. ročníku a 9. ročníku v řešení otázek dílčích dopravněbezpečnostních témat. Větší problémy žákům činila témata poskytování první pomoci a řešení složitějších dopravních situací v podobě křižovatek, rezervy lze ovšem pozorovat i v dalších dvou tématech. Pozorovaná úspěšnost odpovídá poměrně malému podílu žáků, kteří na nejvyšší úrovni hodnotili své znalosti a dovednosti v tématech zvládnutí pravidel silničního provozu v roli chodce či cyklisty a poskytování první pomoci (viz graf č. 25 a graf č. 26). Tabulka č. 5 Průměrná úspěšnost žáků v testu dopravněbezpečnostních témat Téma Úspěšnost žáků 6. ročníku Úspěšnost žáků 9. ročníku Bezpečné chování cyklisty 57 % 71 % Bezpečné chování chodce 46 % 61 % Poskytování první pomoci 36 % 34 % Řešení dopravních situací – křižovatky 43 % 55 % Nejvyšší úspěšnosti dosáhli žáci v řešení otázek, které ověřovaly jejich schopnost vysvětlit význam opatření pro bezpečnou jízdu na kole. Příklad takové otázky s 86% úspěšností žáků 6. ročníku a 91% úspěšností žáků 9. ročníku: Vyber správné dokončení věty. Cyklistické brýle: - nemají pro bezpečnost jízdy význam a jsou pro jízdu na kole pouze efektní módní doplněk. - nemají na bezpečnost cyklistovy jízdy žádný vliv, naopak mohou překážet. - jsou ze zákona povinným cyklistickým doplňkem pro všechny cyklisty s poruchou zraku. - zvyšují bezpečnost jízdy, protože chrání před oslněním nebo vlétnutím hmyzu do oka. Příkladem otázky s většími problémy žáků s jejich řešením je následující situace hodnotící bezpečné chování chodců.