Česká školní inspekce Rozvoj čtenářské gramotnosti na základních a středních Čj.: ČŠIG-1065/19-G2 školách ve školním roce 2017/2018 43/43 Příloha 4 – Odhady regresních modelů Tabulka č. 14 Charakteristiky žáků a jejich škol s nejvyšší hodnotou standardizovaného regresního koeficientu (β) Žáci 9. ročníku ZŠ Žáci 2. ročníku SŠ Charakteristika Standardizované β Charakteristika Standardizované β Známka – 0,415 Obory K – gymnázium 0,337 Postoj žáka k výzvám 0,110 Obory H a E – 0,220 Velikost školy (1. tercil) – 0,090 Známka – 0,203 Ústecký kraj – 0,085 Veřejný zřizovatel 0,126 Interakce se spolužáky 0,077 Postoj žáka k výzvám 0,101 Velikost obce (2. tercil) – 0,070 Velikost obce (1. tercil) – 0,086 adj. R = 0,24 2adj. R = 0,37 2