Česká školní inspekce Rozvoj čtenářské gramotnosti na základních a středních Čj.: ČŠIG-1065/19-G2 školách ve školním roce 2017/2018 42/43 Příloha 3 – Vztahy vybraných proměnných Tabulka č. 13 Podoba a síla vztahů dvojic proměnných (hodnota korelačního koeficientu) a) žáci 9. ročníku ZŠ Oblíbenost českého jazyka a aktivita žáka Snaha Postoj žáka k výzvám Známka na vysvědčení Oblíbenost českého jazyka 1,000 0,461 0,350 – 0,246 Snaha a aktivita žáka 1,000 0,391 – 0,331 Postoj žáka k výzvám 1,000 – 0,420 Známka na vysvědčení 1,000 b) žáci 2. ročníku SŠ Oblíbenost českého jazyka a aktivita žáka Snaha Postoj žáka k výzvám Známka na vysvědčení Oblíbenost českého jazyka 1,000 0,510 0,325 – 0,261 Snaha a aktivita žáka 1,000 0,344 – 0,212 Postoj žáka k výzvám 1,000 – 0,321 Známka na vysvědčení 1,000