Česká školní inspekce Rozvoj čtenářské gramotnosti na základních a středních Čj.: ČŠIG-1065/19-G2 školách ve školním roce 2017/2018 9/43 Graf č. 3 Vztah žáků k výuce českého jazyka (podíl souhlasných odpovědí žáků) Poměrně pozitivně vyznívá hodnocení deklarované snahy a aktivity žáků ve výuce a při učení českého jazyka; velká většina žáků vyjadřuje svůj zájem o porozumění obsahu výuky českého jazyka a také snahu při svém učení. O něco méně častá je ochota k aktivitě žáků jak v hodinách českého jazyka, tak i mimo výuku (viz graf č. 4). Snaha a aktivita žáků středních škol ve výuce a učení českého jazyka je jen mírně nižší než u žáků škol základních. Konzistentně s předchozími zjištěními a v souladu s obecným povědomím pak dívky a žáci gymnázií projevují vyšší snahu a aktivitu ve výuce a při učení českého jazyka než chlapci a žáci technických maturitních oborů a nematuritních oborů vzdělání. 0 % 10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Čeština mě nezajímá.V hodinách češtiny bych radši nebyl/a.Když probíráme v češtině novou látku, baví mě to.V hodinách češtiny se cítím otráveně.Na hodiny češtiny se těším.Myslím si, že čeština je nudná.V hodinách češtiny se cítím dobře.9. ročník ZŠ2. ročník SŠ